World Press Photo en Emakina winnen een Webby Award

Uitgeroepen tot de beste Associations Website van de 24e jaarlijkse Webby Awards met project ‘Connecting the world to the stories that matter’.

World Press Photo Foundation en digitaal bureau Emakina winnen een prestigieuze Webby Award voor de beste Associations Website. Het project wordt bekroond omdat het de belofte van de stichting waarmaakt: ‘De wereld verbinden met verhalen die ertoe doen’. De International Academy of Digital Arts & Sciences koos de website uit een grote groep gerespecteerde deelnemers.

Experts in digital storytelling

Met het winnende Webby-project bevestigt World Press Photo zijn rol als experts in visuele en digitale storytelling. Verhalen van over de hele wereld komen tot leven op de nieuwe website, met meeslepende fotografie en producties en hun rijke achtergrondverhalen. Emakina migreerde een archief van fotografie en producties die teruggaat tot 1955 en zorgde voor de hoogste kwaliteit van de volledige visuele inhoud. Het winnende platform werd gebouwd met Kentico CMS. Het combineert gebruiksvriendelijkheid en blijft stabiel op piekmomenten, ook wanneer prijswinnaars worden bekendgemaakt.

"Deze prijs is een fantastisch resultaat van onze langdurige en intensieve samenwerking met World Press Photo," zegt Sjoerd van Gelderen, Managing Director van Emakina Nederland. "De sterkste manier om verhalen te vertellen is visueel. Dit platform doet recht aan de verhalen die visuele journalisten en digitale verhalenvertellers creëren en maakt de verhalen tot de helden van de site.”

Een stabiel en gebruiksvriendelijk platform

Tijdens de intensieve co-creatie design-sprint en de stappen erna legde het team de focus op de kracht van visuele verhalen en hun context. Daarnaast waren uitgebreide gebruikerstests belangrijk bij het verfijnen van creatieve ideeën, ervaringen, prestaties en de inhoudelijke migratie. Het resultaat is een stabiel platform, een echte schatkamer van tijdsbepalende visuele journalistiek. Bezoekers duiken diep in de rijke inhoud en de archieven met meer dan 15.000 foto's.

Webbys From Home

World Press Photo en Emakina ontvingen hun Webby voor de beste Assocations Website tijdens een wereldwijd internet-evenement. De ‘Webbys From Home’ had gastoptredens van onder andere Michelle Obama, Dr. Anthony Fauci, Tom Hanks, Arianna Huffington en mede-uitvinder van het Internet Vint Cerf. Ook de originele 5-woord-toespraken van alle winnaars ontbreken niet, waaronder de boodschap van Emakina: “Photographers, Storytellers.... This is yours!”

Meer informatie over inzending:

Over De World Press Photo Foundation

De World Press Photo Foundation is een wereldwijd platform dat professionals en publiek met elkaar verbindt door middel van betrouwbare visuele journalistiek en digitale verhalen. Het werd opgericht in 1955 toen een groep Nederlandse fotografen een wedstrijd organiseerde om hun werk aan een internationaal publiek te tonen, en is sindsdien uitgegroeid tot een van 's werelds meest prestigieuze wedstrijden. De wedstrijden erkennen de beste visuele journalistiek, de tentoonstellingen laten de verhalen zien die voor miljoenen mensen van belang zijn, de Develop-programma's moedigen verhalen aan die verschillende perspectieven op de wereld benadrukken en andere activiteiten vieren de rijkdom van visuele verhalen. World Press Photo verbindt de wereld met de verhalen die er toe doen.

Over de Webby Awards

De Webby Awards werden door The New York Times uitgeroepen tot de "hoogste eer van het internet". De Webby Awards worden uitgereikt door de International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS). Deze toonaangevende internationale organisatie eert uitmuntendheid op het internet, voor websites, video, reclame, media en PR, apps, mobiel en spraak, sociale media, podcasts en spelletjes. De Webby Award werden in 1996 gestart en kregen dit jaar zo’n 13.000 inzendingen uit de VS en 70 landen wereldwijd.

Toonaangevende nationale en multinationale organisaties zoeken sterke gebruikerservaringen voor hun klanten, medewerkers en partners. Emakina zorgt hiervoor, dankzij hoogwaardige eBusiness oplossingen.

Daarom creëren ruim 1.000 experts vanuit meer dan 20 landen prachtige websites, e-commerce oplossingen, applicaties en communicatiecampagnes. Zo vergroten ze de ‘User Equity’ van bedrijven en organisaties. Dit opgebouwde vermogen aan positieve ervaringen is de sleutel tot hun succesvolle digitale transformatie. Emakina - The User Agency

Emakina Group rapporteerde een omzet van ruim 99 miljoen euro in 2020 en is genoteerd op Euronext GROWTH in Brussel: ALEMK-BB - ISIN: BE0003843605.

www.emakina.com/en-nl/

Danzigerkade 4 1013 AP Amsterdam The Netherlands