Emakina.NL benoemt Sjoerd van Gelderen en Seth van der Maas tot co-MD’s

Geert Rietbergen wordt chairman van de Board en Emakina Group Executive VP Asia Pacific

8.00 CET - Amsterdam

Geert Rietbergen draagt op 1 januari 2017 de leiding van Emakina.NL over aan twee vaste krachten van het digitale bureau. Hij gaat als Executive VP Asia Pacific de activiteiten van Emakina Group verder ontwikkelen in Azië. Huidige CCO Sjoerd van Gelderen en CTO Seth van der Maas worden co-managing directors van het bureau. Van Gelderen zal zich focussen op commerciële activiteiten, terwijl Van der Maas als co-MD de delivery-organisatie zal leiden. Rietbergen wordt chairman van de Nederlandse Board of Directors.

Geert Rietbergen:

“Seth en Sjoerd zijn twee ervaren en gedreven leiders, waarop je altijd kunt rekenen. Ik ben trots op het geweldige team dat we samen hebben opgebouwd, ook met Patrick van der Vliet als creatief directeur. Robert Goedemans, nu COO, zal zich per 1 juli 2017 terugtrekken uit de dagelijkse leiding, maar blijft als board member nauw betrokken bij de toekomst van Emakina.NL. Hiermee hebben we een sterk team om de verdere groei-ambitie waar te maken.”

Emakina.NL groeide de laatste drie jaar snel uit tot een van de toonaangevende spelers in het digitale speelveld. Het aantal medewerkers van het full-service digitale bureau steeg van 50 naar 130 en de meerwaarde in web building, digital marketing en e-commerce werd verder opgevoerd.

Het bedrijf werd eerder dit jaar uitgeroepen tot Demandware EMEA Sales Partner Of The Year en werkte onder meer aan e-commerce realisaties voor HEMA, Wolford, RITUALS, LolaLiza, marlies|dekkers, McGregor, Unilever en Floris van Bommel. In de zomer van 2017 verhuist Emakina haar Nederlandse kantoor naar een grote nieuwe locatie in de Amsterdamse Houthavens.

Sjoerd van Gelderen en Seth van der Maas lichten toe:

“Het succes van Emakina.NL dat we de afgelopen jaren samen met Geert, Patrick en Robert hebben bereikt, vormt de basis waarop we de komende jaren verder gaan bouwen. Het voelt waanzinnig goed om met ons sterke en gedreven team voor nog meer mooie Europese merken te gaan werken.“

V.l.n.r. Patrick van der Vliet, Sjoerd van Gelderen, Geert Rietbergen, Seth van der Maas en Robert Goedemans.
Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina Group
Ragna Dik Marketing Communications Manager, Emakina.NL
Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina Group
Ragna Dik Marketing Communications Manager, Emakina.NL

Toonaangevende nationale en multinationale organisaties zoeken sterke gebruikerservaringen voor hun klanten, medewerkers en partners. Emakina zorgt hiervoor, dankzij hoogwaardige digitale marketingdiensten.

Daarom creëren ruim 900 experts vanuit 12 landen prachtige websites, e-commerce-oplossingen, applicaties en communicatiecampagnes. Zo vergroten ze de ‘User Equity’ van bedrijven en organisaties. Dit opgebouwde vermogen aan positieve ervaringen is de sleutel tot hun succesvolle digitale transformatie.

Emakina Group rapporteerde een omzet van 80,3 miljoen euro in 2017 en is genoteerd op Euronext GROWTH in Brussel : ALEMK-BB - ISIN: BE0003843605.

www.emakina.nl www.emakina.com

Emakina.NL