Emakina Group maakt diamond:dogs tot hub voor Midden- en Oost-Europa en doopt het om tot 'Emakina'

Emakina Group kondigde in september 2015 de volledige overname aan van het Oostenrijkse diamant:dogs | group. Dit leidinggevend digitaal agentschap met hoofdkantoor in Wenen wordt vandaag omgedoopt tot 'Emakina', met verantwoordelijkheid over de Midden- en Oost-Europese markt. Onder zijn nieuwe werknaam coördineert het vanuit zijn vestiging in Wenen de activiteiten van Emakina-agentschappen in Salzburg, Zürich en Zagreb. Zo versterkt het zijn positie in de regio  en draagt het bij tot de uitbreiding van Emakina Group.

Van Oostenrijks agentschap tot regionale digitale leider

Diamant:dogs | group, nu hernoemd tot 'Emakina', groeide sinds zijn oprichting in 1999 uit tot een gerespecteerde speler in de Oostenrijkse en Zwitserse digitale sector. Als nieuwe hub van Emakina Group voor Midden- en Oost-Europa toont het ambitie voor verdere groei in Oostenrijk, Zuid-Duitsland, Oost-Zwitserland, Kroatië en de hele Oost-Europese markt.

Europese top

Met 700 digitale experts actief in 15 kantoren verspreid over 8 landen staat Emakina Group in de top 3 van de Europese onafhankelijke digitale communicatiebureaus.
In samenwerking met zijn wereldwijd partnernetwerk begeleidt het talloze gekende nationale en internationale klanten bij hun projecten rond communicatie en digitale transformatie.

Gerhard Handler, voorzitter van de raad van bestuur van de nieuwe Centraal- en Oost-Europese  'Emakina' hub, is trots op het nieuwe hoofdstuk in de geschiedenis van zijn bedrijvengroep:

"Als Emakina, versterken we zowel meteen als op de lange termijn onze eigen marktpositie en die van onze klanten. Onze Centraal- en Oost-Europese expansie opent interessante nieuwe internationale perspectieven en mogelijkheden. We weten zeer goed hoe je de uitdagingen van de digitale transformatie omzet in concrete kansen en integrale oplossingen; daar profiteren onze klanten van en zij kunnen rekenen op onze innovatieve en kwalitatief hoogwaardige service. "

Volledige service

Emakina begeleidt organisaties in Centraal en Oost-Europa bij het uitwerken van vlotte gebruikerservaringen, op basis van strategie en conceptontwikkeling, implementatie en marketing van online tools op maat. Met diensten rond communicatie, web building, applicaties en commerce gidst het klanten doorheen hun digitale transformatie, waarbij ze slim inspelen op de nieuwe digitale realiteit.

Over Emakina
cee.emakina.com

diamant:dogs | group, opgericht in 1999 in Oostenrijk, werd in september 2015 onderdeel van het op Alternext Brussel genoteerde Emakina Group. Het in 2016 tot ‘Emakina’ herdoopte diamant:dogs coördineert de activiteiten van Emakina Group in Centraal- en Oost-Europa. Het werkt voor talloze nationale en internationale klanten, zoals BILLA, Datalop, EVN, Fabric House, Greentube, HEAD, Heineken / Brau Union, Hyundai, L'Oréal, Merkur, Microsoft, Högl Schoenen, HYPO NOE, ÖAMTC, REWE Group, SOS Kinderdorpen, Siemens, Starzinger, Swisscom en Swiss Post.

EMAKINA
Weyringergasse 30, 1040 Wien

Toonaangevende nationale en multinationale organisaties zoeken sterke gebruikerservaringen voor hun klanten, medewerkers en partners. Emakina zorgt hiervoor, dankzij hoogwaardige eBusiness oplossingen.

Daarom creëren ruim 1.000 experts vanuit meer dan 20 landen prachtige websites, e-commerce oplossingen, applicaties en communicatiecampagnes. Zo vergroten ze de ‘User Equity’ van bedrijven en organisaties. Dit opgebouwde vermogen aan positieve ervaringen is de sleutel tot hun succesvolle digitale transformatie. Emakina - The User Agency

Emakina Group rapporteerde een omzet van ruim 99 miljoen euro in 2020 en is genoteerd op Euronext GROWTH in Brussel: ALEMK-BB - ISIN: BE0003843605.

www.emakina.com/en-nl/

Danzigerkade 4 1013 AP Amsterdam The Netherlands