Emakina blinkt uit op Horizons met 19 awards

Een ‘Best in category', 6 gouden, 8 zilveren en 4 bronzen prijzen

Het digitaal agentschap Emakina was één van de grote winnaars op de 2016 Horizon Interactive Awards. De wereldwijde competitie beloonde Emakina met niet minder dan 19 prijzen. Naast een ‘Best in Category’ haalde Emakina zes keer goud, 8 zilveren en vier bronzen medailles, voor reclame, video, websites en interactieve communicatie.

De ‘Horizon Interactive Awards’ is een prestigieuze wedstrijd voor interactieve communicatie, in webcommunicatie, video, online reclame, print media en mobiele applicaties. Dit jaar dienden agentschappen uit meer dan 40 landen en van bijna alle 50 staten in de VS samen meer dan 1.500 inzendingen in.

Emakina’s opmerkelijke resultaat evenaart zijn prestatie in 2015, toen het werd uitgeroepen als Horizon Awards "Top Agency/ Ontwikkelaar van het jaar".

"Emakina vormt een echt voorbeeld, als agentschap dat  interactieve communicatie naar een hoger niveau tilt."
- Mike Sauce, President van de Horizon Interactive Awards

Beru, ‘Best in Category’

De BERU Winter Campagne won de 'Best of Category' voor innovatieve reclame/ print. Deze campagne haalde ook Goud als ‘Geïntegreerde Campagne’, en Zilver voor zijn originele promotionele website. Met zijn inspirerende campagne rond legendarische autoraces, bracht Beru 15 automotive-verdelers uit 9 landen samen, via een campagneplatform waar zij promo-materiaal en emails konden personaliseren en klanten konden uitnodigen om mee te doen met een grote wedstrijd. Deze campagne won al verschillende prijzen, zoals de Selligent Award.

Zes keer Goud

Samen met Audi organiseerde Emakina een memorabele Audi E-tron pre-launch proefritweek. Deze actie haalde Goud in de categorie Geïntegreerde Campagne". De websites DeutscheBank.be en 'Orange 23ème nuit de la voix' haalden ook goud, naast de website Swatch Freeride World Tour  (voor video-integratie) en de productie voor het Europees Milieuagentschap Sea Matters.

Acht zilveren Horizons

De AGC Glass B2B / B2C website en de bijhorende social mediacampagne voor Expo Milano 2015 werden beiden beloond met een Silver Award. Ook Jaeger-LeCoultre won tweemaal zilver, met de Astral Experience, in de categorieën video, en 'Interactieve evenementen'.

Extra zilveren medailles gingen naar de Swatch Freeride World Tour in de categorie ‘Sport / entertainment website’,  en naar het 'Café Capital’ beleggersproject voor Deutsche Bank, voor het gebruik van video binnen de website).

Vier bronzen prijzen

In de categorie ‘Websites - Travel and Tourism' vielen Brusselsairlines.com en Ouibus.com  op door de gebruiksvriendelijkheid en slimme integratie van verschillende informatiebronnen. Loterie Romande won brons in 'Entertainment', terwijl de My Way (E-)Blackmail campagne brons kreeg voor de innovatieve aanpak van promotie in de context van de commerce.

"Voor het tweede jaar op rij wint Emakina 19 Horizon Awards. Dit uitstekende resultaat bevestigt onze rol als betrouwbare full-service digital agency partner voor onze klanten. Proficiat aan alle teams in onze kantoren in Europa, die deze prestatie door hun talent en creatieve werk hebben mogelijk gemaakt!"
- Brice Le Blévennec, Emakina Group CEO

Toonaangevende nationale en multinationale organisaties zoeken sterke gebruikerservaringen voor hun klanten, medewerkers en partners. Emakina zorgt hiervoor, dankzij hoogwaardige eBusiness oplossingen.

Daarom creëren ruim 1.000 experts vanuit meer dan 20 landen prachtige websites, e-commerce oplossingen, applicaties en communicatiecampagnes. Zo vergroten ze de ‘User Equity’ van bedrijven en organisaties. Dit opgebouwde vermogen aan positieve ervaringen is de sleutel tot hun succesvolle digitale transformatie. Emakina - The User Agency

Emakina Group rapporteerde een omzet van ruim 99 miljoen euro in 2020 en is genoteerd op Euronext GROWTH in Brussel: ALEMK-BB - ISIN: BE0003843605.

www.emakina.com/en-nl/

Danzigerkade 4 1013 AP Amsterdam The Netherlands